Belangrijke zaken die u moet weten over de praktijk

Privacy & voorwaarden

Als u het contactformulier invult, verwerken wij uw persoonsgegevens. Dit is nodig om uw zorgvraag te weten te komen en contact met u op te kunnen nemen. Vanzelfsprekend kunt u ook altijd direct telefonisch contact met de praktijk opnemen.

Als we u als cliënt inschrijven, verwerken we uw persoonsgegevens ook in uw medisch dossier. We registreren uw burgerservicenummer (bsn), adresgegevens, geboortedatum en huisartsgegevens. 

Bij elk consult wordt in uw elektronisch dossier bijgehouden wat er besproken is. Uw verwijzer wordt na ieder consult digitaal geïnformeerd over de bevindingen en de voortgang.

In sommige gevallen vragen wij u een behandelovereenkomst te tekenen. Deze overeenkomst beschrijft de wederzijdse rechten en plichten. Op de behandelovereenkomst zijn de algemene voorwaarden van toepassing. 

De algemene voorwaarden van de praktijk kunt via deze LINK lezen. Het privacy-regelement via deze LINK.

 

Verwijzing

Voor verzekerde zorg heeft u een verwijzing nodig van uw huisarts, bedrijfsarts, medisch-specialist of audicien - net als voor elk eerste bezoek aan een medisch specialist. Heeft u een uitgebreide medische geschiedenis? Dan adviseren wij u alle brieven en uitslagen die u zelf heeft naar het spreekuur mee te nemen.

Viruspreventie en de praktijk

Het corona- en griepvirus hebben een grote invloed op ons mensen en de maatschappij. Daarom is het belangrijk dat u goed geïnformeerd wordt over het preventie beleid in de praktijk.

Voor het 1e consult hanteren we een “online consultatie afspraak” om zo optimaal uw klachten en hulpvraag in kaart te kunnen brengen. Hiermee reduceren we exposure momenten en is online consultatie een belangrijk en goed instrument gebleken voor zorg op maat.

Alle praktijklocaties voldoen aan de laatste RIVM richtlijnen waardoor, indien nodig, u zonder beperkingen de praktijk kunt bezoeken.

Bij eventueel noodzakelijk lichamelijk onderzoek wordt gebruik gemaakt van persoonlijke beschermingsmaatregelen conform de medische hygiene protocollen.

Klachten en geschillen

De praktijk hecht er veel belang aan om goede zorg te leveren en dat er een goede en open behandelrelatie met u bestaat. Gezondheidszorg blijft mensenwerk. Het kan daarom soms voorkomen dat u een klacht heeft over de geboden zorg. We hopen dat de relatie zodanig is dat u dit met dokter de Cock persoonlijk wilt bespreken zodat dat het geschil kan worden verholpen. Het kan ook voorkomen dat dit om wat voor reden niet lukt en om toch tot een bevredigende oplossing te komen kunt u zich dan wenden tot een onafhankelijk klachtenfunctionaris. Mocht dit onvoldoende toereikend zijn, dan kunt u uw klacht ook richten tot een onafhankelijke klachtencommissie waar de praktijk bij is aangesloten. 

“Ik kies bewust voor zorg op maat”